Filter By close
Materieel

Catalogus van door SKtrains geproduceerd materieel.

Actieve filters

SKTRAINS AM/MS 96

Prijs € 20,00

De MS96 (ook wel DMT, wat staat voor Draaistroommotor - Moteur Triphasé) is een type van elektrische treinstellen van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS. Ze zijn driedelig en hebben aan beide kanten een stuurpost. Ze zijn te herkennen aan het rubber aan de kopwanden; hierdoor kunnen twee, drie of vier stellen gekoppeld worden. Er is dan een doorloopmogelijkheid, de stuurpost klapt opzij om dit mogelijk te maken. De rubberneuzen zijn gebaseerd op Deense treinstellen van het type IC3, daarom wordt de MS96 ook wel de Deense Neus of platte neus genoemd. Ook wordt dit type treinstel weleens aangeduid met de meer spottende bijnaam wc-bril. De treinstellen beschikken over per rijtuig regelbare airconditioning, wat ze geschikt maakt voor lange afstanden.

SKTRAINS HVM4

Prijs € 20,00

De M4-rijtuigen van de NMBS zijn UIC-rijtuigen die aan het einde van de jaren 1970 werden geproduceerd.
De serie M4 werd besteld samen met de meervoudige eenheden van serie 03 (AM-MS 80 / 82 / 83) om te voldoen aan de behoeften van het toekomstige IC-IR plan van 1984 en de grote elektrificatie van het net.

SKTRAINS AM/MS 86

Prijs € 20,00

De MS86 is een elektrisch treinstel van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS, dat gebouwd werd in de periode 1986-1991 door BN Brugge in samenwerking met ACEC. Het is tweedelig en heeft aan beide kanten een stuurpost. Het is te herkennen aan de typische kopwanden, die de vorm van een duikbril hebben. Daarom wordt de MS86 ook de Duikbril genoemd. Een andere bijnaam is "Sprinter", de MS86 werd namelijk in de eerste plaats ontworpen voor L-treinverbindingen en heeft daarom een polyester behuizing die de trein veel lichter maakt en toelaat sneller te accelereren.

SKTRAINS HLE21-27

Prijs € 25,00

De locomotieven van de serie 21 (NMBS) zijn elektrische locomotieven van de Belgische Spoorwegen (NMBS) die zijn uitgerust met thyristorchoppers om het vermogen bij het starten te moduleren. Ze zijn technisch zeer vergelijkbaar met de serie 27, maar met een lager vermogen.

De locomotieven van de series 11 en 12 zijn rechtstreeks van deze locomotieven afgeleid, en hebben de nodige uitrusting (voor seingeving en elektrische spanning) om respectievelijk in Nederland en Frankrijk te kunnen rijden.